דניש קוסמטיקס  
 

דף הבית >> כתבות וסיפורים >> נלחמים בהשמנה
 
בכנס בינלאומי שנערך בסוף ינואר 2010 בז'נווה, הודיע ארגון הבריאות העולמי, על קווים מנחים שיגבילו פרסום ושיווק מזון לילדים, כחלק ממדיניות עולמית בנושא מניעת ההשמנה.
 
ע"פ ההחלטה, יש להפחית את חשיפת הילדים למזון עשיר בסוכר, בנתרן ובמזון עתיר קלוריות, כמו בשומן רווי ובחומצות שומן טראנס. החלטות שישפיעו בעתיד על תעשיות המזון העולמית.
 
על פי הערכת הארגון, יותר מ – 20 מיליון ילדים מתחת לגיל חמש, סובלים מהשמנת יתר.
הנתונים הקיימים בישראל מראים שכ – 36% מבני העשר סובלים כבר מהשמנת יתר. אפילו מבקר המדינה נדרש לדון בנושא וקבע שכ – 20% מהילדים בארץ סובלים משיעור גבוה של השמנה.
80% מהם יהפכו למבוגרים שמנים ויהיו חשופים יותר למחלות כמו סוכרת, יתר לחץ דם, הפרעות לב וכן בעיות אורטופדיות.
 
על מנת למנוע בעתיד את הבעיות האלו, צריכים לשים דגש על תזונה נכונה ואורח חיים בריא וכן גם על הפרסומים שגורמים לאכילת מזון בסיכון.
חברות המזון מעוניינות להגדיל את מכירותיהן ומפרסמות באופן ישיר לילדים בטלוויזיה, באינטרנט ובנקודות מכירה בצורה מפתה ולעיתים אף מעיזות להגיע גם לבתי הספר, לגנים וזאת על אף האיסורים החלים בנושא.
 
קיימות מדינות שחוקקו נגד שיווק מוצרים מזיקים לילדים וחלקן הוציאו הנחיות ברורות להגבלת הפרסום. באנגליה ובאירלנד חוקקו חוק שלפיו אסור לפרסם מזונות עם תכולת שומן וסוכר גבוהה, בזמן שידורי תוכניות לילדים בטלוויזיה, לתוכניות שמיועדות ילדים מתחת לגיל 16.
כמו כן חל איסור על פרסומות המעודדות צריכת מזון מוגזמת.
התוצאה הראתה ש – 66% פחות צפייה של פרסומות מזון המיועד לילדים.
הנחיות דומות ניתנו גם בשוודיה, בצרפת, בנורווגיה ובקנדה.
יצרניות המזון הבינו שיהיה עליהם לעצור את עצמם, על מנת שלא לאבד את אמון הציבור ואפילו חלקן התחייבו שלא לפרסם לילדים כלל וחלקן התחייבו שיפרסמו לילדים מתחת לגיל 12 מוצרים בקריטריונים תזונתיים בינלאומיים מקובלים בלבד.
 
אצלנו בישראל, הדברים די זוחלים (בהשוואה לאותה המהירות לקבלת תוצאה של הסרת שיער לצמיתות) ומגיעים די באיחור, דבר שאופייני לנו.
משרד המסחר והתעשייה, בשיתוף עם משרד הבריאות יקדמו חקיקה למניעת פרסום מזון לא בריא לילדים.
בנוסף יגובשו כללים ברורים, שלפיהם אסור יהיה להשתמש בשחקנים מפורסמים ובדמויות מפורסמות מעולם המצויר, בדומה למה שקיים בפרסומת של במבה עם התינוק המצויר.
 
עד השינוי נותר לנו רק לחכות.
 
" דניש קוסמטיקס -  להיות חלקים במיוחד "
 
כל הזכויות שמורות © דניש קוסמטיקס

 
 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
לייבסיטי - בניית אתרים