דניש קוסמטיקס  
 

דף הבית >> הסרת שיער בלייזר >> הסרת שיער בלייזר - לא עובדת על שיער לבן
 

 

כבר משנות השלושים לחיינו השיער שלנו מאפיר. מכמה שערות בודדות שהתחילו דרכן בצידי הקרקפת ובהמשך הוא הולך ומתפשט לכיוון הקודקוד. ישנם צעירים שאצלם השיער האפור התחיל לבצבץ עוד בשירות הצבאי. מה גורם בעצם לשיער שלנו להאפיר ? האם מצבי לחץ ומתח נפשי ממריצים את האפרת השיער ? ואיך יתכן כשהשיער שלנו מאפיר נשארים שורשי השיער בצבע המקורי שהיו טרם האפרה ?
תחילה נסקור את תהליך הפיגמנטציה שעוברות השערות בראשינו. השערות בנויות מתאים מתים בצורה אפיתלית, שכבות על שכבות במראה רבדים, בדומה לרעפים המכסים את הגגות. תהליך הצביעה של השערות מתחיל כבר בשורשי השערות על ידי תאים הנקראים מלאנוציטים המייצרים את הפיגמנט שנקרא מלאנין. ייצור הצבען מלאנין מתבצע באמצעות אנזים תירוזילאז המופרש לדם לאיבר המטרה על מנת לזרז את התהליך. אנזים זה מזרז את פירוק חומצת האמינו בשם תירוזין שמעודד את ייצור הצבען מלאנין. במשך השנים פוחת ייצור אנזים התירוזילאז ולכן השיער מאפיר. במקביל לגיל גם תאי המלאנוציטים מתנוונים ומתים והדבר משפיע על ייצור המלאנין.
כלומר השיער מאפיר כתוצאה מירידה באנזים התירוזילאז יחד עם התנוונות תאי המלאנוציטים שאינם מתחדשים כשאר תאי העור והשיער.
השיער האפור מופיע תחילה אצל בעלי השיער הכהה כאשר הוא מעורבב עם צבע שיערם והוא הופך לדומיננטי עם הזמן, עד להיעלמות הצבע המקורי לחלוטין ואז צבע השיער הופך להיות לבן, כמו אצל הקשישים כשבשלב הזה, שורשי השיער הופכים להיות כצבע עורנו הבנוי ברובו מתאים קרטינוציטים.
השיער האפור אצל הנשים והגברים כאחד מתחיל להאפיר באזור הראש, קודם בקרקפת ואחר כך מתפשט לאזור הזקן והשפם ובהמשך בשאר האיברים. ישנם אנשים שנולדים ללא תאי מלאנוציטים ולכן צבע שיערם לבן והם נקראים לבקנים.
 
תהליך האפרה הוא תהליך פיזיולוגי רגיל של הגוף והוא נמשך כעשר שנים מיום שהתחילו השערות הראשונות להאפיר.
 
העור שמכסה את גופינו אינו מלבין וכן גם שורשי השיער, כמו התהליך שמתבצע בשיער, למרות היעלמותם של תאי המלאנוציטים ואנזים התירוזילאז משום שרובם של התאים הבונים את העור ואת השערות הם תאים קרטינוציטים, שלהם יש גוון מסויים משל עצמם והוא נותן לנו את צבע העור הייחודי שלנו, כל אחד על פי הגנטיקה שלו.
 
קיימת השפעה להאפרת שיער כתוצאה מלחץ וממתח נפשי הגורם לשינויים פיזיולוגים שמשבשים את פעילותן של המערכות הפנימיות בגופנו.
 
ובנוגע לטיפולי הסרת שיער בלייזר. קרן הלייזר בנויה מקרן אינפרא אדום שנספגת בצבע המלנין הכהה ומכיוון שכך, לאנשים שהחלו להאפיר, גם אם תהליך האפרה עוד לא נראה לעין, הקרן אינה נספגת עד לשורשי השיער המאפיר שגורם להפסקת רצף המלאנין שקולט את הקרן ובכך הדבר מהווה נתק, כמו במעגל חשמלי.
 
 
" דניש קוסמטיקס -  להיות חלקים במיוחד "
 

כל הזכויות שמורות © דניש קוסמטיקס
 

 
 

 


+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
לייבסיטי - בניית אתרים