דניש קוסמטיקס  
 

דף הבית >> הסרת שיער לצמיתות
הסרת שיער לצמיתות          
 

קיים פרדוקס לא מוסבר ושאינו מובהר לציבור בשאלת הסרת שיער לצמיתות. ובכן, ישנה הבנה, של מביני עניין בלבד, לסיבה שאנשים לא מאמינים שהסרת השיער היא לצמיתות וטענה זו מחוזקת אצל אנשים שעשו בעבר הסרת שיער והשיער שב אצלם לגדול ואולי אף האמיר יותר משהיה לפני הטיפולים.

נושא השמדת השערות מאוד מורכב והוא רחוק מלהיות פשטני. אנסה במאמר זה לתת לכם מעט מידע באופן הגיוני, כדי שתוכלו להבין את חלקו הקטן שבתחום זה.
לשערה יש תפקיד בגופינו ומשום כך הגוף זקוק לה. קיימים יחסי גומלין בין הגוף לשערה, כאשר הגוף מזין אותה היא מתקיימת ותכונותיה מספקות לגוף הגנה על מנת להתקיים ולכן הגוף אינו מוכן לוותר עליה בקלות, מכיוון שהוא תלוי בה וגם הסתגל אליה. כאשר קיימת בגוף פגיעה, או פציעה יש בידיו, ברוב המקרים, לתקן את הנזק שנגרם לו, על פי המסוגלות שלו ולאפשר לו להמשיך להתקיים בדרגה הגבוהה ביותר שעליו הוא יכול להגיע, עד שהוא מגיע למצב של נורמליזציה. מצב נורמלי, עשוי להשתנות ואז הגוף משתנה בהתאמה, עד להגעה של מצב נורמלי חדש.
 
מלחמת ההישרדות של הגוף היא גבוהה מאוד וכשמתחילים בהשמדת השערות, הגוף לא נכנע בקלות ומגביר את מערכת ההזנה ויצירת התאים הבונים את השערות. אם הזמן, שזה הזמן הקיים בין טיפול להסרת שיער למשנהו, הגוף מתגבר על הנזק באופן יחסי לנזק שנגרם לו. מאחר וטיפולי הסרת שיער לצמיתות מהווים סידרה של טיפולים, בכל פעם שמבצעים טיפול, מזיקים לאותה נקודה בגוף שניזוקה בעבר. חלק מזערי מהנזק שנגרם לשערה, לא יכול להשתקם, אולם רוב הנזק שנגרם מצליח להתגבר ולהישאר בחיים ואלו הם התאים שבמבנה השערה שיש להם תכונה להתרבות ולכן הם מהווים אתגר בהסרת שיער – התאים הללו נקראים קרטינוציטים והם תאים חלבוניים.
התאים הללו צבעם זהה לצבע העור.
התאים שאין להם כושר הישרדות והם אינם יכולים להתרבות, הם התאים שתפקידם הוא להגן עלינו מפני קרינת אולטרא סגולית (UV) המסרטנת ומהווים רק כעשירית מכלל התאים הבונים את העור ואת השערות. כמותם קטנה מכיוון שהתפקיד ההגנתי שלהם הוא זמני, רק כאשר נחשפים לקרני UV.
הם שם לצורך הגנה ונמצאים בכוננות מתמדת. התאים הללו נקראים מלנוציטים וכמותם מוגבלת, כך שככל שאנו ניחשף לשמש, כמותם תקטן וכשנגיע לגיל הזקנה, סביר להניח שלא תהיה כלל הגנה לגוף מקרינת UV.
יש בתוך המלנוציטים חומר הנקרא מלנין, שכאשר נחשפים ל UV הוא סופג את הקרינה ובכך מונע מהקרינה לפגוע בגרעין שנמצא בתאים ואחראי על החומר הגנטי, ה DNA המאפשר המשכיות זהה ורוטינה קבוע לקיום הגוף.
 
בתהליך ספיגת קרינת ה UV בחומר המלנין מתבצעים תהליכים כימיים והוא משנה את צבעו ומתכהה. לצבע הכהה הזה קוראים בשפת העם, שיזוף.
 
בטיפולי הסרת שיער לצמיתות, נהרסים גם תאי המלנוציטים שנותנים לנו את הצבע הכהה ולכן ככל שנבצע טיפולים, הדבר ישפיע על צבע השיער, והוא יתבהר יותר באותו יחס למספר הטיפולים שנבצע.
הסרת שיער לצמיתות מתבצעת בקרני אינפרא אדום שהן אינן מסוכנות מכיוון שהן קרניים שלא גורמות ליינון.
תכונתה של קרן אינפרא אדום היא להיבלע בגוונים כהים. היא אינה בוררת את סוג החומר ונבלעת באופן אוטומטי בגוון השחור ולכן אנו חשים בה יותר, כשאנו עוטים עלינו בגד שחור, או נכנסים לרכב שצבעו שחור וכיוצא בזה.
בתחילת הטיפולים הפיגמנט שנמצא בשיער הוא רב ולכן הטיפולים הראשונים מושפעים הכי הרבה, אולם ככל שמספר הטיפולים יגדל, נפגע במלנוציטים, הם יתמעטו בגלל שהם אינם מסוגלים להתרבות ולכן השיער יתבהר ויחליש את כמות ספיגת קרני אינפרא אדום בשיער.
הטיפול אפקטיבי, כל עוד אנו רואים שינוי במבנה השיער כתוצאה מהטיפול, כגון שריפת השיער שמפחם אותה כאשר היא שחורה, או סלסול במקרה שהשיער נושא כמות קטנה של צבע כהה.
 
את הטיפולים אסור להפסיק, אם רוצים להגיע להסרת שיער לצמיתות וזאת כל עוד ניראה לעין שינוי במבנה השיער לאחר הטיפול. אם נפסיק, לא נצליח נגד מלחמת ההישרדות של הגוף והוא יגבר עלינו.
בל נשכח שאין לנו יכולת לראות מה מתחולל מתחת לעור ושם רבותיי החיים ממשיכים, התאים הקרטינוציטיים מתרבים ואנו נמשיך בטיפולים, עד שנקבוביות השיער תיסגרנה כתוצאה מחוסר שימוש. כל שאנו צריכים, זה סבלנות של שנה וחצי והתמדה, כאשר רצף הטיפולים יהיה קבוע ולא יעלה על 28 ימים.
 
 
" דניש קוסמטיקס - להיות חלקים במיוחד "
 
 
 

 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
לייבסיטי - בניית אתרים