דניש קוסמטיקס  
 

דף הבית >> הסרת שיער בלייזר >> הסרת שיער בלייזר - מידע מקיף
 

 

קרוב לודאי ששיטת הסרת שיער בלייזר היתה יכולה להיות השיטה המושלמת, אילמלא תכונתה העיקרית של קרן האינפרא אדום, שמצד אחד הביאה אותה לגדולתה ונתנה לה את עוצמתה ומצד שני תכונה זו היא זו שגרמה לה לפגם שאינו מאפשר לה להגיע לידי הסרת שיער לצמיתות, לזה יאמר בשפה העברית: אליה וקוץ בה.
כידוע קרן הלייזר פועלת על ידי קרן אינפרא אדום בספקטרום צר וללא קרניים מסוג אחר ולכן היא נקראת קרן מונוכרומטית, כאשר הכוונה היא לקרן בעלת צבע אחד. התכונה שלה להיבלע בגוונים כהים הביאה לרעיון שאפשר להסיר שיער עם קרני אינפרא אדום על ידי ניצול של שתי תכונות חשובות שלה, כאשר האחת היא שהיא ננעלת על גוון כהה והשנייה היא שהיא קרן שפולטת חום. החום שייספג בעצמים בגוונים כהים, יגרום לעצמים להתחממות ובהשלכה לשיער בצבע כהה הבנוי מתאי חלבון שמתרבים מתחת לעור, החום שייספג בהם יתפשט ויתפזר מעצמו דרך קנה השערות לעומק העור, אל חלקה התחתון של השערה שם נוצרים התאים וייבשם בעודם בעיבם. הדבר יגרום למניעת התחלקותם והתרבותם ולירידה משמעותית בכמותם.
 
רובם של התאים הקיימים בבני האדם מתחדשים. הם מתחלקים, מתרבים ולבסוף מתים, אולם לא לכל התאים יש את היכולת להתרבות. בשערה למשל ישנם תאים חלבוניים הנקראים קרטינוציטים והם מהווים כ 90% מכלל התאים הבונים אותה ומסוגלים להתרבות וישנם כ 10% של תאים בשם מלנוציטים שנותנים לה את הגוון הכהה שהוא הפיגמנט שנעזרים בו לקליטת קרני אינפרא אדום, אולם מה לעשות, תאים אלו אינם מסוגלים להתרבות. יש כמות מסויימת של תאים האחראים לתת לנו את הצבע וכאשר הם נפגעים בפעולת הסרת השיער בלייזר, הדבר גורם להתבהרות השיער במהלך הטיפולים. כלומר, שככל שיפגעו תאים מלנוציטים רמת האחוז שלהם בשערה ילך ויפחת
ולכן ככל שעושים יותר טיפולים, השערות מתבהרות ואז הצבע הבהיר הוא זה שגורם ללייזר לרועץ.
לייזר אינו פועל על שיער בהיר.
בסופם של כשישה עד עשרה טיפולים, השיער כל כך בהיר ואז לא ניתן להסיר שיער באמצאות קרן לייזר.
סך כל הכמות של השיער שנשאר במצב זה, בצבע בהיר, מגיע לכדי 80% מכלל השערות שהיו וזה האחוז הניתן להסיר לצמיתות בלייזר.
כלומר, מה שנותן לקרן הלייזר את היתרון בהתמקדות בעצמים בעלי פיגמנט כהה בלבד, מפיל אותה בשלבים מתקדמים, בשלבי הטיפול שהיא אינה ננעלת על עצמים שאינם כהים.
 
בקבוצת בני האדם קיימים סוגי פיגמנטים בגוונים אחרים מגוון כהה. כאשר העין שלנו מזהה שיער שחור, הוא אינו מכיל רק את הגוון השחור, אלא בגלל שהגוון השחור הוא דומיננטי, הוא משתלט על שאר הגוונים.
אם למשל ניקח כוס ונמלא אותה בצבע הדומה לגוון עורנו ואחר כך נוסיף כפית בצבע שחור, מה שהעין שלנו תראה, זה רק את הצבע הכהה. שאר הצבע בגוון עורנו יבלע וייטמע והצבע השחור ישתלט על הגוונים האחרים.
השערות שעל גופינו בנויות מאותם התאים, באותם הגוונים של התאים הבונים לנו את העור ומהווים 90% מכלל התאים הבונים את השערות וגם 90% מכלל הצבעים הבונים את השערות.
מסקנה מכך שרובם של התאים הללו, אינם קולטים את קרן הלייזר בגלל שהם אינם שחורים ולכן הסרת שיער בלייזר היא אינה לצמיתות.
 
" דניש קוסמטיקס -  להיות חלקים במיוחד "
 

כל הזכויות שמורות © דניש קוסמטיקס
 

 
 
 
 

 


+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
לייבסיטי - בניית אתרים