דניש קוסמטיקס  
 

דף הבית >> הסרת שיער בבית שחי
הסרת שיער בבית שחי          
 

 

בית השחי הוא אזור בגוף האדם שמפיץ ריחות מאוד לא נעימים כתוצאה מהפרשת נוזלים שנועדו לקרר את הגוף כאשר טמפרטורת הגוף עולה. לאחר שטמפרטורת הגוף יורדת ומתאזנת הפרשת הנוזלים פוסקת. הנוזלים המופרשים נקראים זיעה והם נפלטים מהגוף החוצה דרך נקבוביות הזיעה הנמצאות בבית השחי. הזיעה הנספגת בשיער, נאגרת בו עד לסיום תהליך התאדות הנוזלים. השיער הנמצא בבית השחי נועד להגדיל את שטח הפנים של ספיגת הנוזלים.
הזיעה המופרשת מכילה את החומרים הבאים: מים, נתרן כלורי – שהוא סוג של מלח, ושתנן – שנקרא גם בשם אמוניה. האמוניה הוא תוצר לוואי הנוצר בתהליך חילוף החומרים בגוף ולכן נחשב לחומר אנבולי.
חלקם מן החומרים המופרשים בזיעה, מהווים מזון לחיידקים הנמצאים על פני העור. מכיוון שהחיידקים נמנים עם משפחת האורגניזם, המזון שבזיעה הוא חומר אורגני וכאשר הוא מפורק על ידי החיידקים, התוצר והשרידים של פעילות האורגניזם, בתהליך התחמצנותו, מדיף ריח רע.
 
ישנם שני סוגים של בלוטות זיעה:
 
בלוטות זיעה אקריניות - (Eccrine sweat glands)
בלוטות אלו קיימות בגוף מיום ההיוולדות והן קיימות בכל שטח הפנים של הגוף. בלוטות אלה מכילות מלחים, אבל מכילות בעיקר מים. תפקידן הוא לקרר את הגוף והן אינן מפיצות ריח רע.
 
בלוטות זיעה אפוקריניות - (Apocrine sweat glands)
בלוטות אלו מופיעות עם גיל ההתבגרות והן נמצאות בשפע בגוף, באזור בית השחי ומסביב לאברי המין. בלוטות אלה מכילות מלחים, שתנן ובעיקר מים. הזיעה האפוקריניות מכילה גם חומרים שומניים ולדוגמא, השעווה המופרשת לאפרכסת האוזן. תפקידן הוא לקרר את הגוף, לאזן את חומציות הגוף המונעת התרבות חיידקים ולמנוע ייבוש באזורים ריריים. בלוטות אלה מפיצות ריח רע.
 
מניעה זמנית של הפרשת הזיעה:
 
1.    דאודורנטים המכילים מלחים על בסיס אלומיניום, החוסמים את בלוטות הזיעה למספר שעות, על כן יש לחזור על הפעולה כל כמה שעות. טיפול זה מתאים לסובלים מהזעה בדרגה נמוכה.
2.    הזרקת בוטוקס. חומר הבוטוקס הוא הארס המופרש מחיידק בשם קלוסטרידיום בוטולינום בפירוק מזון מקולקל. במינון נמוך, הארס גורם לשיתוק מערכת עצבוב השרירים ובמינון גבוה לשיתוק קטלני – משתמשים בו גם כנשק ביולוגי.
עצירת פעילות בלוטות הזיעה על ידי שיתוק המערכת העצבית, המעבירה את הטרנסמיטרים
Transmitters שמעבירים פקודה להפעלת בלוטות הזיעה.
3.    טיפול בחשמל שנקרא איאונטופורזיס (Iontophoresis) שבו מועבר זרם חשמלי באיבר הנמצא בתוך מים. טיפול בודד משפיע לימים בודדים וסדרת טיפולים מחזיקים תקופה ארוכה יותר.
4.    תרופות, כדורים ומשחות פועלות על מערכת העצבים. החומרים שבתרופות חוסמים את המערכת העצבית מלהעביר את הפקודה אל בלוטות הזיעה.
5.    ניתוח אנדוסקופי, המבוצע על ידי החדרת צינורית, שבתוכה ממוקמת מצלמת וידאו, לבית החזה. לאחר איתור העצב המפעיל את בלוטות הזיעה שבאזור הבעייתי, הוא מנותק.
הניתוח נקרא על שם המערכת העצבית (המערכת הסימפטטית) - ניתוח סימפטקטומי. היעילות של ניתוח סימפטקטומי בבית השחי ובכפות הרגליים נמוכה והוא יעיל מאוד בכפות הידיים. לאחר הניתוח, הזיעה שהייתה אמורה לצאת דרך הידיים מופנית לאזורים אחרים בגוף, כפיצוי לחוסר הנקודתי שנוצר. זיעה זו נקראת "הזעה מפצה" והיא יכולה להופיע לאחר ניתוח סימפטקטומי כהזעת יתר בגב, בחזה, בבטן, או בישבן.
 
הקטנת כמות הזיעה לצמיתות:
 
הסרת שיער בבית השחי גורמת לסגירת הנקבוביות שהכילו בעבר שיער. לאחר שהנקבוביות נאטמות על ידי הגוף, כתוצאה מחוסר שימוש ומחוסר פעילות, לזיעה המופרשת אין יותר את השיער, שהיה מקור לנקודת אגירה לשמירת הנוזלים. מאחר והגוף מזהה שקיים באזור שיבוש מערכתי בתחום הקירור, הוא מקטין את כמות הפרשת הזיעה לאזור.
 
 
" דניש קוסמטיקס - להיות חלקים במיוחד "
 
 
 
 

 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
לייבסיטי - בניית אתרים