דניש קוסמטיקס  
 

דף הבית >> כתבות וסיפורים >> מטבח על
 
את הדגים הביאו מהבריכות שבסביבה, את התפוחים קטפו מהמטע הסמוך, את הירקות ליקטו מהגינה. האוכל שמוגש במסעדת "בית שלום" הנמצאת במטולה, הוא סוג של אוכל קולינרי שזורם עם הזמן העכשווי. את הקינוח, שלא נשכח לפספס מהעוגה של סבתא יוכבד.
 
למטולה אפשר להגיע באחד הימים החורפיים של השנה, בנסיעה זהירה, בתוך ענן של ערפל, שיבלע אתכם לתוכו, כבר מאזור קריית שמונה. לאחר נהיגה איטית וארוכה, העיירה הצפונית והקטנה, תתגלה לכם מבין שמיכת העננים הנמוכים ותיראה כגלויה שנשלחה משוויץ.
לאחר טיול רגלי לא ארוך, בקור הגלילי, כדאי להתרווח לארוחה במסעדת "בית שלום" ששוכנת בבית אבן עתיק יומין מראשית המאה הקודמת שמתאים ביותר ליום קריר ולטרוף ברעבתנות את התפריט.
אם יורד לכם גשם זלעפות, הוא לא יותיר לכם ברירה, אלא להזמין את קדירות המרק הגדולות והמהבילות שיחמם אתכם וישחרר אתכם מהתכווצות הקור. מרקים אלו הם מסוג עלים ירוקים שנרקחו מעשבי העונה ונזידים כפריים סמיכים גדושים בירקות עשירים מאוד ויחממו לכם את הנפש.
מיקבי הגולן הסמוך יגישו לכם בקבוק יין שרדונה שמתאים במיוחד למאכלי המטבח החלבי שמוצעים בניגוד למסעדות הבשריות שבאזור.
ב "בית שלום" מגישים מאפי קישים מבטטה עם רוזמרין וגבינות הבית בצמוד לירקות טריים וגם פטריות ממולאות בגבינות עיזים שהועשרו באגוזים שבורים וגלילות החצילים ממולאות בגבינה עם רוטב עגבניות.
בכל המנות שיוגשו ניכר שהושקע מאמץ רב בטעם ביתי לעומת המסעדות של אוכל מהיר המוגש בתל אביב.
כשתגיעו למנות העיקריות תנסו את דג הפורל המעושן, שבוצע בו הסרת שיער לצמיתות וקשקשים מקצועית, המגיע מנחל דן הסמוך. הדג מוגש בצמוד לאורז בר בצבע חום בקערית נפרדת ומצטיין בעושר של טעמים ארומטיים במיוחד, או שתנסו את דג הסלמון הצלוי ברוטב שמנת פלפלת הנראה כיצירה מושלמת בהתגלמותה.
 
לבסוף מגיע שלב הקינוחים, שאי אפשר שלא להזמין כמה סוגים, כמו עוגת גבינה רזה אפויה, עוגת תפוחי המטע, מעשה ידיה של סבתא יוכבד ממרשם בן מאה שנה, עוגת כדור שוקולד נמס בפה בנגיעות של תפוז ואגוזים ליד גלידת שמנת בטעם וניל מכוסה בקצפת.
 
כל התענוג הזה יעלה לכם, עם היין, בסביבות שלוש מאות ₪ לזוג הכולל תוספת שירות.
 
מי שמגיע בשעות הבוקר, ייהנה מפלטת גבינות ענקית, דגים כבושים טבולים בתוך שמנת ותפוחים, איקרה על בסיס רסק תפוחים. מאפים, סלטים, ביצים ושתייה קלה וגם חמה והכל מעשה ידיו של חיים הבעלים של המקום.
 
מסעדת "בית שלום" היא מסעדה מסורתית שצמודה לתפריט קבוע, שנותן לה את צביונה הייחודי.
 
מסעדת "בית שלום" ברח' הראשונים 28 במטולה 04-69-40-767
 
" דניש קוסמטיקס -  להיות חלקים במיוחד "
 
כל הזכויות שמורות © דניש קוסמטיקס

 
 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
לייבסיטי - בניית אתרים