דניש קוסמטיקס  
 

דף הבית >> הסרת שיער באינפרא אדום >> הסרת שיער באינפרא אדום
 
הסרת שיער באינפרא אדום היא השיטה היחידה הפועלת בעולם להעלמת שיער לצמיתות. ניתן ליישם את השיטה בטכנולוגיות הקיימות בשוק והן בהבזק אור, או בלייזר. כאשר בטכנולוגיית הלייזר מגיעים לידי דילול השיער ובטכנולוגיית הבזק האור מגיעים לידי הסרת שיער לצמיתות.
לטכנולוגיית הבזק האור ישנם שמות חליפיים, כגון: פלאש ו IPL.
 
קרן אינפרא אדום נמצאת באופן טבעי, כאשר השמש זורחת וניתן לייצר אותה באופן מלאכותי על ידי פיצוץ סוגי גז שונים הדחוסים בתוך שפופרת. הפיצוץ שנגרם כתוצאה מההצתה, פולט הבזק אור המכיל בקרבו סוגי קרניים שונים, הנשלטים באורכם של הקרניים בכמות הגז הדחוס שבשפופרת.
השפופרות הקיימות במכשירי הסרת השיער השונים הן קובעות את איכות המכשירים בלבד, כך למשל, אם נתקין בחדר נורה שהספקה 100 וואט, היא תאיר את החדר יותר, מאשר נורה בעלת הספק של 60 וואט. המכשירים להסרת שיער המיוצרים בעולם, הם די זהים בתכונותיהם האלקטרוניות, כך שלשמם של היצרנים, אין כלל משמעות באיכות המכשיר. אם נשווה את שמות מכשירי הסרת שיער לשמות של מכוניות, השמות לא נותנים אינדיקציה לאיכות, אלא במקרה של המכוניות נתייחס לנפח מנוע ובמכשירי הסרת שיער, נתייחס לאיכות השפופרות הממוקמות במכשיר. כך, שאל תלכו שולל לשמות "השיטות" כביכול, להסרת שיער, כי הן אינן שיטות, אלא, שמות של מכשירים בלבד.
בהלומת האור הנפלטת ישנה נקודת יציאה, שקוטרה צר מאוד והיא הולכת ומתרחבת, ככל שהיא מתרחקת, כדוגמת הפנס. קצהה הרחוק יותר של הקרן מאיר פחות מאשר בנקודת היציאה .האור "הלבן" שהעין רואה נקרא "אור הראייה" והוא מאפשר לנו לזהות חפצים, כך שככל שאור הראייה יהיה חזק יותר, אנו נבחין בעצמים בבירור וטוב יותר.
הסרת שיער ב IPL מאפשרת לזהות יותר טוב, גם שיער שהגוון שלו קרוב לגוון העור. אבל בניגוד לכך, הסרת שיער בלייזר, אינה מאפשרת להבחין בין גווני שיער הקרובים לגווני העור.
קרן הלייזר שונה מקרני IPL בכך שהיא מכילה צבע אחד בלבד, וגם היא הסרת שיער באינפרא אדום אבל, ללא "אור הראייה" הנושא את כל סוגי הצבעים ולכן אין קרן הלייזר מסוגלת לזהות גווני שיער בהיר על גבי עור בהיר, או גווני שיער כהה על גבי עור כהה, כי הגוונים של השיער אינם "מוארים" מספיק, כי "אור הראייה" אינו קיים בלייזר. בגלל חיסרון זה של קרן הלייזר, לא ניתן להסיר שיער שאינו מזוהה כשהוא נמצא על רקע דומה.
 
את הקרניים הלא רצויות, ניתן לסנן על ידי חסימה של זכוכית הצבועה בגוונים שונים. לכל גוון בזכוכית יש התנגדות וחסימה משלו למעבר סוגי קרניים ולכן האפשרויות לחסימה הן אינסופיות.
 
תכונתה הניכרת של קרן האינפרא אדום, היא לפלוט חום. בשימוש באינפרא אדום לצורך הסרת השיער, גורמים לייבוש השערות הבנויות מחומר חלבוני. השערה מתקיימת וצומחת על ידי ריבוי התאים הבונים אותה העשויים מחומר חלבוני וכאשר החומר החלבוני מתייבש, הוא מת ובכך נמנעת המשכיותם ושכפולם של התאים. במצב של פגיעה בחומר הגנטי של התאים – ה DNA, לא יתקיים שכפול וריבוי תאים.
 
התכונות המיוחסות לקרני אינפרא אדום הן להיבלע בעצמים הנושאים פיגמנט כהה. העצמים יכולים להיות כל חומר שהוא, כגון פלסטיק, מתכת, אבן, גומי וכדומה ובמקרה של הסרת שיער, מדובר בחומר העשוי ברובו מחלבון, כאשר הוא נושא פיגמנט כהה.
כמות הפיגמנט שעל גבי השערות מהווה רק כ 10 אחוז מכלל המסה של השערות ולכן, ככל שצבע הפיגמנט המצוי על גבי השערות יהיה כהה יותר, כך כמות ספיגת קרני אינפרא אדום יגדל בהתאמה ובכך נפיק יותר תועלת לקבלת תוצאה גבוהה יותר של הרס התאים הבונים את השערות.
 
החום הנקלט בפיגמנט הכהה מועבר, מתפזר ומתפשט בעצם עליו הוא נספג. עצם העשוי ברזל מעביר ומוליך חום בצורה טובה מאוד, מאשר עצם העשוי פלסטיק ועצם העשוי מעץ מעביר ומפזר חום במידה נמוכה מאוד, כך שלהתפשטות החום בחומר החלבוני ממנו בנויות השערות יש השלכות נוספות על הצלחת הטיפול.
 
 
" דניש קוסמטיקס - להיות חלקים במיוחד "
 
 
 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
לייבסיטי - בניית אתרים