דניש קוסמטיקס  
 

דף הבית >> הסרת שיער בלייזר >> רשלנות רפואית בטיפולי הסרת שיער בלייזר
 
מבין כל התביעות הנפוצות בתחום הרפואה האסתטית, ניתן למנות תביעות שנגרמו כתוצאה מרשלנות בתחום הסרת שיער בלייזר כגבוהה ביותר.
פרט למחלוקות הרבות על האמת שבפרסום וזכויות הצרכן, קיימים מקרים רבים בהם לא קוימו ההבטחות שהשיער בשיטה זו יוסר במלואו, אלא אף נותרות על גוף המטופל צלקות בלתי הפיכות ומה שלעיתים מקבלים באכזבה במקום הסרת שיער לצמיתות, צלקות לצמיתות.
 
לפיכך, פנתה המועצה לצרכנות אל משרד הבריאות בשנת 2007 בדרישה למנוע הטעיה של הצרכן. בתגובה לפניה, הודיע משרד הבריאות במפורשות, כי לא ניתן באמצעות המכשור בלייזר המאושר לשימוש, להסיר שיער לצמיתות.
ככלל, ידוע שבהמשך ל טיפולי לייזר, עוברים המטופלים המשך טיפול במכשירי IPL הפועלים על הבזק אור רב תחומי, המביא בסיומו הסרת שיער לצמיתות.
 
כאמור, נושא ההבטחות לקבלת הסרת שיער לצמיתות בלייזר כשבפועל אין אפשרות לעשות זאת, הוא רק מקצת מהבעיות בטיפולי הסרת שיער בלייזר, כאשר מביניהם קרו מקרים חמורים מאוד של רשלנות רפואית, שהותירו מטופלים רבים עם כוויות וצלקות.
במעקב ובביקורת של משרד הבריאות, התברר לא פעם, שמפעילים את מכשירי הלייזר אנשים שאין להם תעודת רופא ועל כן חייב את המכונים לתלות את התעודות של הרופאים באופן גלוי לציבור.
 
הסרת שיער בלייזר מתבצעת על ידי הקרנה של קרן לייזר המחממת את השערה לטמפרטורה של כ – 60 מעלות. החום מתפזר לעבר זקיק השערה שמקבל צריבת חום ובכך מונע מהשערה מלהתפתח. צריבה זו יוצרת כוויה תת עורית שמותירה בהמשך צלקת מזערית שהיא בלתי נראית לעין.
לעיתים ישנם אנשים שסובלים עקב טיפולי הסרת שיער בלייזר מהצטלקות יתר הנקראת קולואיד. במקרים הללו, יתכנו צלקות גדולות ולא אסתטיות ששטחן עובר את אזור הכוויה. התופעה שכיחה בין 5 מקרים ל 10 מקרים לכל 100 מטופלים וידועה היטב לעוסקים בהסרת שיער בלייזר שמשלמים לא מעט על כיסויי פוליסות ביטוח אחריות מקצועית.
במקרים מסויימים, אף קורה שלאחר שנגרם נזק וכוויה והמטופלים מתלוננים, נאמר להם שזה יגליד ויעבור עם הזמן וממשיכים לבצע בהם את הטיפולים שמחריפים את הנזק ובכך גורמים לרשלנות רפואית גדולה יותר.
 
בדרך כלל לא נמסר למטופלים מידע אודות סכנות של הצטלקות עקב הטיפול.
משרד הבריאות הוציא חוק לטיפולים רפואיים הנקרא: הסכמה מדעת. חוק זה מחייב את נותן השירות לידע ולהסביר למטופל טרם ביצוע הטיפול על כל ההליך המוצע, סיכויי ההצלחה, על הסיכונים עקב הטיפול, תהליכי החלמה עקב נזק, תופעות לוואי וטיפולים חלופיים במקרה של נזק.
 
הסכמת המטופל לביצוע הליך רפואי, בהיעדר המידע שצוין לעיל, אינה מהווה הסכמה מדעת.
בדרך כלל בית המשפט נוטה להחמיר עם נותני שירותי הסרת שיער בלייזר בהתייחס להסכמה מדעת, היות ובאתם לקבל טיפול שמטרתו אסתטית ולא רק שלו קיבלתם את רצונכם, אלא שמצבכם יצא בכי רע. על כן סיכויכם לתביעה בשל רשלנות רפואית, עשויה לזכות אתכם בפיצוי כספי.
על מנת לתבוע, רצוי להעזר בעורך דין שיש לו ידע וניסיון רב בתחום זה, שכן הנושא מאוד מורכב ויש לעשות זאת בהקדם האפשרי ולא לדחות את הנושא, שמא תבצעו פעולה, או תאמרו ותפלטו אמירה שתכשיל אתכם ואת תביעתכם.
 
 
" דניש קוסמטיקס -  להיות חלקים במיוחד "
 
כל הזכויות שמורות © דניש קוסמטיקס

 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
לייבסיטי - בניית אתרים