דניש קוסמטיקס  
 

דף הבית >> הסרת שיער בלייזר >> הסרת שיער בלייזר – מה גורם לכוויות
 

 

ידוע ששיטת הסרת שיער בלייזר יכלה להיות השיטה המושלמת ב "הא" הידיעה, אילולא היתה לה את התכונה העיקרית של קרן האינפרא אדום. מצד אחד קרן אינפרא אדום הביאה את השיטה לגדולתה בעוצמת החום שקרן זו מפיקה ומאידך עוצמת החום היא זו שגרמה לבעיות בטיפולי הסרת שיער ולפגם אשר אינו מאפשר לבעלי עור כהה לעשות טיפולי הסרת שיער וכן גם שבטיפולים בלייזר אי אפשר להגיע לידי הסרת שיער לצמיתות ולזה יאמר: אליה וקוץ בה - ביתרון קיים פגם.
בקרן הלייזר נכללת קרן אינפרא אדום בלבד וללא סוגי הקרניים האחרות הקיימות בשיטה המתחרה שלה: IPL. קרן אינפרא אדום מצויה במכשירי הלייזר בספקטרום צר, אשר ניתן לשלוט על עובי ואורך הקרן על ידי רכיבים אלקטרוניים שבמכשיר. בגלל שלא קיימות קרניים מסוג אחר, היא נקראת קרן מונוכרומטית, כאשר הכוונה היא לקרן בעלת צבע אחד.
התכונה של קרן זו, היא להיבלע בגוונים הנושאים פיגמנטים כהים ולהלכה למעשה, אנו חשים בחום שהיא מפיצה כאשר אנו נכנסים לרכב כהה, או כשאנו לובשים בגד בגוון שחור.
עורם של בני האדם אינו בצבע לבן מוחלט והוא נושא צבעים וגוונים רבים שעין האדם איננה יכולה לזהות, אלא באופן כללי של הגוון הסופי המתקבל ואפשר להשוות זאת לרזולוציה הנמדדת על פי צפיפות הנקודות הנמצאות בשטח מסויים שעין האדם איננה יכולה להבחין בצפיפות זו, אולם קרן אינפרא אדום כן מבחינה.
גוון לבן מחזיר ושובר את קרן אינפרא אדום, כמו ששלג מחזיר וכמו שקיר לבן מחזיר ולכן אנו מסתנוורים מההחזר. בגלל שעורנו איננו לבן מוחלט, רוב קרני אינפרא אדום נספגים בעור, כאשר בחומרים כמו שיער כהה היא נספגת יותר ובחומרים כמו עור בהיר היא נספגת גם, אבל פחות.
בטיפולי הסרת שיער בלייזר חייבים לגלח את השיער וזאת מפני שהגילוח משאיר נקודה אחת בלבד, בעוד ששיער שאינו מגולח יוצר קו כהה רצוף, השוכב על פני העור והקרן עוברת על כל הקו הזה כשמתחתיו יש עור המקבל חריכה וצריבת חום.
העור שעל גופינו עשוי מתאי חלבון, כאשר חלקו העליון החיצוני בנוי מתאי חלבון יבשים וללא נוזלים, להוציא את הלחות הנספגת מההפרשות השונות של הגוף, מהזיעה ומהלחות הנספגת מהאוויר.
בטיפולי הסרת שיער בלייזר, קרן אינפרא אדום מייבשת את העור עוד יותר ולכן אם גוון העור כהה ומטושטש, לעומת גוון השיער, כמות ספיחת קרני אינפרא אדום בעור תהיה גדולה יותר, מכיוון ששטח העור גדול יותר משטח כלל נקודות השיער שנשארו לאחר הגילוח. כשהעור מקבל מכת חום בעוצמה רבה, הוא מאדים, מתייבש ונושר, כאשר בסוף תהליך זה נשארת מתחת רקמת עור גלויה וחשופה שהתוצאות שלה היא כוויה.
לאחר איחוי של האזור שנכווה, האזור מקבל גוון בהיר יותר מכיוון שהוא בעל תאים חדשים יותר מאשר שאר שטח העור.
במידה והכוויה של הלייזר פוגעת ברקמות עמוקות יותר של העור, אזי שתישאר צלקת תמידית ובלתי הפיכה.
 
כאשר אנו נחשפים לשמש ולא בהכרח מקבלים את גוון השיזוף, גם אם החשיפה היא לדקות בודדות, התאים החיצוניים מתייבשים יותר והם גם מתכהים יותר, אבל לא ברמה כזו שהעין שלנו מסוגלת להבחין בהבדל וקרן האינפרא אדום כן מבחינה בהבדל ולכן סביר להניח שבטיפול לאחר חשיפה לשמש יכאב לנו יותר.
בטיפולים באברים שנחשפים לקרינה של השמש באופן קבוע, הרגישות לחום בטיפול יהיה גבוה יותר מאשר אברים מוגנים שלא נחשפים כלל.
 
 
" דניש קוסמטיקס -  להיות חלקים במיוחד "
 

כל הזכויות שמורות © דניש קוסמטיקס
 

 
 
 

 


+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
לייבסיטי - בניית אתרים