דניש קוסמטיקס  
 

דף הבית >> הסרת שיער באינפרא אדום >> לא נכון לומר הסרת שיער - נכון לומר הסרת שורשי השיער
 
לא נכון לומר הסרת שיער באינפרא אדום בגלל שהמטרה העיקרית לה אנו שואפים היא הסרת השורש. כל עוד ישנם תאים הבונים את השערות לא נוכל להעלים את השיער על גופינו והשיער יתעקש לחזור ולצמוח.
מתחת לפני העור ישנם תאים והם משמשים כחומר הבנייה של השיער. לתאים אלו יש את התכונה להתחלקות והיא טמונה בגנטיקה של חומר ה DNA הנמצא בתוך גרעין התא.
אי אפשר לשנות תכונה זו על ידי קרן אינפרא אדום, אולם ניתן להמית את התא ובכך לא יתאפשר תהליך ההתחלקות.
השערה בנויה מתאים, כאשר חלקה התחתון נושא תאים חיים הנוצרים בחלק שבין שכבת העור העליונה לשכבת העור האמצעית – בין האפידרמיס העליון לדרמיס שמתחתיו (בשכבה הבזלית). התאים שנוצרים הם תאים חיים וכל אחד מהם מתחלק לשניים לאחר היווצרותו. וכך קורה שכמות התאים הולכת וגדלה והם צריכים מקום. לצורך הקיומי הזה הם דוחפים את התאים שנוצרו לפניהם החוצה, אל תוך נקבובית השערה. תהליך ההתהוות הזה יוצר מבנה שכבתי אחד על השני בצורה ספירלית (סיבובית) ונותן לשערה את המבנה העגול המוארך שלה. למבנה זה קוראים מבנה אפיתלי שבנוי רבדים רבדים.
לתהליך נדידת התאים החוצה קוראים תהליך התקרננות וככל שהתאים נדחפים החוצה הם מזדקנים. החומר שבתוך התא הוא חומר חלבוני שנקרא קרטין וכשהתא נוצר הקרטין שבו נוזלי, אבל ככל שהתא מזדקן הקרטין שבו הולך ומתייבש וכשהשיער מגיע לשכבת העור העליונה הוא שיער בעל תאים יבשים ומתים.
 
על מנת להסיר שיער מהגוף, חייבים להמית את התאים הנוצרים בשכבה הבזלית. צריך להגיע לתאים שמתחלקים ולהמיתם. אולם התאים האלה נמצאים מתחת לפני העור – בשורש הבונה את השערה.
אפשר להסיר שיער בטיפול אחד ואז נצטרך לשרוף בעוצמה מאוד חזקה את התאים האלה, אבל גם אנו נישרף ותיגרם לנו כוויה בלתי הפיכה. העור של אנשים פגועי שריפות אינו מצמיח שיער.
על מנת להרוס את התאים שבשכבה היוצרת הבזלית, צריך חומר מקשר בין השיער שעל פני העור לשורש שמתחת לפני העור.
לחומר הזה קוראים מלנין. מלנין הוא צבע הנמצא על השיער ונותן לו גוון. לכל אדם יש את הגוון שלו והוא שונה בין אדם לאדם. כאשר המלנין כהה הוא כהה לאורך כל השערה מבפנים החוצה.
השערה שמעל לפני העור, בעצם מהווה אנטנה הנושאת גוון המקשר אל שורש השיער שמתחת לפני העור.
 
בכדי להמית את התאים בטיפולי הסרת שיער באינפרא אדום, נעזרים בקרן אינפרא אדום. קרן זו נמצאת באור קרני השמש וכאשר הקרן הזו נוגעת בעצם כהה האור מומר לחום. קרן אינפרא אדום נבלעת רק בעצמים כהים ואין היא בוחרת באיזה חומר להיבלע. החומר יכול להיות עשוי ברזל, פח כלשהו (רכב שצבעו כהה קולט יותר קרני חום – קרני אינפרא אדום) קרמיקה, פלסטיק וכדומה. במקרה של הסרת שיער באינפרא אדום מדובר בחומר שממנו בנויה השערה – חלבן הקרטין.
 
כאשר מבצעים הבזק אור ממכשיר, בתוך ההבזק הזה ישנה קרן אינפרא אדום והיא מתפזרת בחלל. אם נצמיד את הבזק האור לעור שלנו, נצמצם את פיזור ההבזק ונמקד אותו בשטח קטן יחסית ונמנע את בזבוזו בחלל.
אם השערה שעל העור נושאת גוון כהה, היא תקלוט את החום שמופק מקרן האינפרא. החום הנקלט בשערה יתפזר ויתפשט בגוון הכהה לכיוון שורש השערה שמתחת לפני העור. החום ייבש את התאים שבשורש השערה וימית אותם, הוא יפגע בחומר ה DNA ויפגע בתהליך ההתחלקות של התאים שנפגעו. אחוז התאים שהתחלק יקטן ויפגע בתהליך בניית שורש השיער.
ככל שמבצעים יותר טיפולים מקטינים את כמות התאים שמסוגלים להתחלק, עד למצב שבתוך הנקבובית של השערה יש קנה שערה יבש ומת.
מעל העור יראו נקודות קטנות שהן קצה של שערה מתה. בזאת לא מסתיים תהליך הסרת השורש.
בחלקו התחתון של קנה השערה המתה, ישנם עוד תאים חיים ופעילים. אומנם, לא קיימת צמיחה כי אין מספיק חומר (תאים) לבנות את השערה. אם רוצים לבצע הסרת שיער לצמיתות חייבים להמשיך בתהליך, כאשר נקודת השערה הנראית לעין ממשיכה לקלוט את קרן האינפרא אדום.
הטיפולים חייבים להמשך, עד להמתת התא האחרון שנשאר.
במידה ולא ממיתים את התא האחרון, ייקח לו כחצי שנה להתחלק ולהתרבות, עד שתיווצר שערה מעל פני העור.
 
 
 
" דניש קוסמטיקס -  להיות חלקים במיוחד "
 
כל הזכויות שמורות © דניש קוסמטיקס

 
 
 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
לייבסיטי - בניית אתרים