דניש קוסמטיקס  
 

דף הבית >> הסרת שיער ללא כאבים >> הסרת שיער ללא כאבים בשיטות הנפוצות
 

 

הסרת שיער בגילוח
הסרת שיער בגילוח מתבצעת בעזרת סכין חדה שנקראת גם תער. לפני הגילוח צריך לשטוף את הפנים במים וסבון, מה שבדרך כלל לא נוהגים לעשות. הניקוי מסיר מזהמים שקיימים על פני העור וגורמים, לא פעם, לפצעונים שמופיעים לאחר הגילוח ונובע כתוצאה מחדירת חיידקים דרך הנקבוביות שנחשפות. הסכין עוברת על פני העור ומסירה לא רק את השיער, אלא גם את שכבת העור העליונה, שהיא שכבה של תאים מתים. בכך הגילוח מבצע פילינג וחושף את הנקבוביות הסוגרות על השיער. הסרת העור בגילוח, נותנת אות אזהרה למוח שהאזור חשוף ומיד מתקיימת פעולת מנע המאיצה בניית תאים הבונים את העור. סוג התאים שבונים את העור משמשים גם לצורך בניית השיער ולכן בנוסף לבניית תאי עור, נוצרים דרך אגב, גם תאים לבניית השיער והדבר מביא לתוצאה של האצת צמיחת השיער.
מי שטרם התגלח יודע היטב שלפני פעולת הגילוח הראשונה שלו, השיער היה רך ונעים ואולם ככל שביצע יותר גילוחים, השיער הלך והתקשה וגם התעבה.
 
הסרת שיער במשחות
הסרת שיער על ידי מריחת קרמים ביולוגיים אינזימתיים המפרקים את החלבון ממנו בנוי השיער. פעולת פירוק החלבון אינה גורמת לכאב. לאחר פעולת ההסרה השיער יצמח שוב כמו לאחר פעולת הגילוח ולכן  פתרון זה הוא קצר טווח. לאנשים רגישים תופיע לאחר ההסרה אדמומיות שתלווה בגירוי עור צריבתי עקב החומרים הכימיקלים שמופרשים בעת פעולת הפירוק.
השימוש במשחות גבוה יותר במגזר הדתי, היות והתער אסור הלכתית בגלל שהוא עלול לגרום לחתכי עור ולדימום. אדם ואישה נאסרים זה על זו מטעמי הלכות נידה וזבה.
 
שעווה קרה ושעווה חמה
שעווה הנה למעשה מריטה חלקית של השיער ונחשבת כשיטה של הסרת שיער ללא כאבים, אולם, אלה שמביניכם שחוו אותה, יודעים לספר עד כמה היא כואבת. המריטה מתבצעת על ידי מריחת חומר דביק, שחומם מראש, על גבי השיער. דביקות החומר מצמידה אליה את השיער והשיער מוסר אחר כך בעזרת הצמדת רטייה העשויה בד, או נייר מיוחד על האזור. פעולת ההסרה מתבצעת כאשר אוחזים בקצה הרטייה ותולשים אותה בכיוון ההפוך לצמיחת השיער. העור חייב להיות מתוח היטב לפני תלישת השיער. העור הוא מעטפת אלסטית ולכן מתיחת העור גורמת לשלושה דברים:
1)    לפתיחה ולהתרחבות של נקבוביות השיער.
מבנה השערה דומה למבנה הבצל הירוק וחלקה הפנימי של השערה עבה יותר, כך שפעירת הנקבובית נותנת לשערה לצאת יותר בחופשיות. אם העור אינו מתוח והנקבובית לוחצת על השערה, תהיה התנגדות והשערה תקרע בחלקה העליון.
2)    מניעת קריעת סיבים פיברבלסטיים.
הסיבים הם החומר המקשר בין שכבות העור והם טוויים בצורת שתי וערב. סיבי הקולגן הם סיבים חלבוניים הנותנים חוזק ואחיזת עור וסיבי אלסטין הם סיבים חלבוניים המעניקים אלסטיות לעור - גמישות.
כאשר סיבים אלה נקרעים ישנה הפרדה בין שכבות העור באותה נקודה והדבר גורם לנפולת עורית וצניחת עור.
3)    מניעת פיצוצי נימים.
הנימים הם החלק הצר והדק ביותר של הורידים ושל העורקים. קיימים נימים ורידיים ונימים עורקיים. הנימים הורידיים והעורקיים מחוברים ביניהם, כאשר העורקיים מעבירים דם נקי (דם כחול) והנימים הורידיים מעבירים דם משומש – פסולת (דם אדום). שני סוגי הנימים פעילים בחילוף החומרים - מטבוליזם והם מגיעים לאזור שבין שכבת העור העליונה, האפידרמיס לבין שכבת העור שמתחתיה, הדרמיס.
כאשר העור רופף בשעת המריטה, נקרעים הנימים האלה והדם שזורם בתוכם נפלט החוצה וגורם לשטפי דם. לעיתים לוקח חודשים מספר עד ששטפי הדם מתמוססים ונעלמים.
 
פעולת המריטה אינה מסירה את השיער עם השורש, כפי שרבים חושבים, אלא קורעת אותו די רחוק מנקודת החיבור של השורש. השורש נשאר במקומו ומפתח תאים חדשים שבונים שוב את השיער. אם השיער נתלש בנקודת החיבור של השורש, ייקח שלושה חודשים עד שתצא שערה חדשה על פני העור ולא שבועיים, שזאת התקופה שבדרך כלל לוקח לשיער לצאת אחרי מריטה בשעווה.
 
שעווה קרה:
מתבצעת עם רטיות בד, או נייר "אל בד". השעווה מגיעה כחומר סמיך והיא מחוממת מראש לפני מריחתה על העור.
הטמפרטורה צריכה להיות פושרת. חום גבוה יגרום לכוויות ולפיצוצי נימי דם.
 
שעווה חמה:
מתבצעת ללא רטיות ונמרחת ישירות על פני העור. השעווה מגיעה כחומר מוצק וגם היא מחוממת מראש.
השעווה הזו יותר אמינה, היות ושטח האחיזה שלה עם השיער גבוה יותר מאשר השעווה הקרה.
השעווה החמה נמרחת על העור בשכבה עבה ולאחר המריחה צריך לחכות להתקררות והתגבשות השיער והשעווה ביחד. מיועדת יותר לאזורים עדינים, כגון אזור הפנים, המפשעה ובית השחי.
 
ישנם סוגים שונים של שעוות. אפשר להכין שעוות מסוכר ומלימון, כאשר הסוכר מהווה את החומר הדביק והלימון משמש כחומר אנטיספטי – מונע דלקות וזיהומים.
 
השעוות האיכותיות עשויות משרף עצים שהוא חומר אנטיספטי חזק. החומר מופרש מתוך ליבת הגזע, במקומות שגזע העץ נחשף כתוצאה מפגיעה. השרף משמש כמעין אנטיביוטיקה לגזע העץ ולכן משתמשים בו לצורכי ריפוי לבעיות עור.
השרף שהוא חומר קשיח, מרוכך עם חומרים נוגדי קשיות ומעורבב עם אבקות מינראליות כגון טלק, קלמין ועוד וזאת על מנת למנוע את גירויי העור הנגרמים כתוצאה מהמריטה.
קלמין Calamine הוא 99.5% אבץ (צינק) ביחד עם 0.5% תחמוצת ברזל. משמש להרגעת גירויי עור לאחר עקיצות יתושים, אקזמה וגרדת. הוא חומר מינראלי טבעי שגורם לאלחוש המקום ולכווץ נקבוביות העור.
 
שלושת האופציות המובאות במאמר זה אינן מהוות הסרת שיער לצמיתות.
 
 
 
" דניש קוסמטיקס - להיות חלקים במיוחד "
 
 

 


+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
לייבסיטי - בניית אתרים