דניש קוסמטיקס  
 

דף הבית >> הסרת שיער בלייזר >> הסרת שיער בלייזר – אזורים אסורים לטיפול – פרק שמיני ואחרון
 

 

הסרת שיער בלייזר מבוצעת בקרן אינפרא אדום ואותה מבצעים במעטפת העור בלבד. העור מהווה כסות חיצונית של בעלי חיים ואנו בני האדם נמנים עם משפחה זו.
העור מכסה כמעט את כל שטחי גוף האדם ומהווה כ 15% ממשקל גופינו ובשל כך הוא מהווה את האיבר הגדול ביותר בגוף. את העור משייכים למערכת הכסות (Integument), שכוללת בתוכה את השיער, את בלוטות הזיעה וכן את אברי החישה השונים שמצויים בו.

 
קיימים בעור אזורים בהם, אסור בתכלית האיסור, לבצע הסרת שיער באינפרא אדום והם בפתחים המובילים אל תוך הגוף, כמו:
  • הפה המוביל מזון ואוויר.
  • האוזן הפנימית, המעבירה שמע.
  • עפעפיים עליונות ועפעפיים תחתונות שבטווח ארובת העין, המהווה שקע לגלגל העין, הכוללת גם את העיניים שמעבירות מסרי ראייה. העין מקובעת בארובת העין בתוך נוזל חלבוני המגן עליה וחום חזק עלול למצק את הנוזל החלבוני, בדומה להתמצקות חלבון הביצה בחום, שיגרום לעיוורון.
  • פתחי אברי המין הריריים. באזורים דרכם מופרשים נוזלים, אסור לבצע הסרת שיער בגלל נזק שיכול להיגרם כתוצאה מחום גבוה לבלוטות המפרישות.
 
מאחר ופעולת הסרת שיער מתבצעת במעטפת העור, הפעולה גורמת להפעלת חיישנים עצביים המצויים בעור והנמצאים גם באזורי עור האסורים לטיפולי הסרת שיער. כשמבצעים טיפולי הסרת שיער אצל מטפל, או מטפלת מקצועיים, אין סיכון לנזק.
קיימים 4 סוגים של תאים גופיפיים לתחושות והם:
 
1.    גופיף מייזנר – Meissner's corpuscle
נמצא בעיקר בשכבת האפידרמיס העליונה, באזורים נטולי שערות, כגון אצבעות הידיים, כפות הרגליים וכן השפתיים.גופיף זה אחראי על תחושת המגע.
תאים הנמצאים בשכבות חיצוניות חולשים על טווחים קטנים יותר של כ 2 מילימטר, תלוי באזור ורגישים לתחושות עדינות, כמו קצה האצבע ומרכזה.

 
2.    גופיף מרקל – Merkel's corpuscle
תאים מסוג זה נמצאים באותה השכבה של גופיפי מייזנר ומכילים בלוטות הפרשה. נמצאים בעיקר בחלל הפה וזקיקי השערות. תפקידם לשחרר מולקולות בין תאי העצב לתאי מטרה ספציפיים, כמו תאי עצב, תאי שריר, או תאי בלוטה המפרישה חומרים לתאים אחרים.

 
3.    גופיף פצ'יני – Pacinian's corpuscle
תאים אלו גדולים יותר מתאי מייזנר ומתאי רפיני וגודלם בערך 1 מילימטר.
נמצאים בשכבת העור של הדרמיס וברקמות חיבור עמוקות, העוטפות איברים גדולים כמו הכבד.
מעביר תחושת כאב שנגרמה כתוצאה מלחץ ברקמות עמוקות וגם מרטט.
תגובתם של תאים אלו מהירה והם שולטים בתגובתם על אזורים נרחבים כמו למשל על אצבע אחת כולה.
מצב שאזור מסויים מכוסה בחיישנים מסוגים שונים, מעלה את סף הרגישות וההבדלים בין רעד קצר לבין מגע מתמשך.


 
4.    גופיף רפיני – Ruffini's corpuscle
תאי חישה הנמצאים ברקמות עמוקות.
הגופיף הקטן ביותר בגודלו שהוא אלפית המילימטר. בתוך גופיף זה נמצא סיב של חלבון קולגון שבשעת לחץ הוא זז ומפעיל תגובת שרשרת שמועברת כאינפורמציה למערכת העצבים המרכזית.

 
כללית ניתן לעשות טיפולי הסרת שיער בלייזר בכל האזורים, להוציא את המוזכרים מעלה, ויש לקחת בחשבון שקיימים בגוף אזורים רגישים יותר ורגישים פחות וכן את ההבדלים בין סוגי גווני העור, המשפיעים על רמת הרגישות לחום.

לא מומלץ לבצע הסרת שיער באינפרא אדום לאנשים בעלי נמשים, או בהרות שמש, או שיש להם נטייה לפיגמנטציה. נמשים מתפתחים ומופיעים אצל אנשים בעלי שיער בהיר, או בגוון אדמוני, בעיקר בפנים, בצוואר, על הכתפיים ובגב כפות הידיים. הסרת שיער עלולה להחמיר את התופעה.
 
 
" דניש קוסמטיקס -  להיות חלקים במיוחד "
 

כל הזכויות שמורות © דניש קוסמטיקס
 

 

 


+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
לייבסיטי - בניית אתרים