דניש קוסמטיקס  
 

דף הבית >> הסרת שיער בלייזר >> כוויות כתוצאה מטיפולי הסרת שיער בלייזר
 

טיפולי הסרת שיער בלייזר מיושמים באמצעות הקרנה של קרן אינפרא אדום מקוטבת לעבר השיער, האור שמומר לאנרגיית חום, מחמם את השערה לטמפרטורה של כ – 60 מעלות. השיער שעל פני העור, משמש כמוליך חום אל בולבוסי השיער הנמצאים מתחת לפני העור וזאת על ידי העברת החום באמצעותם של גרגירי הצבע הכהה הנמצאים בשערות. הצבע הכהה מיוצר בשורשי השערות הנמצאים בחלקו התחתון של הבולבוס – פקעת השערה - על ידי תאי מלנוציטים. למעשה, צריבת הבולבוס והשורש מונעת את צמיחת השיער מחדש. צריבת חום זו יוצרת כוויה קטנה שמקפיאה את מקור החיים באזור. הכוויה היא מיקרוסקופית, כאשר רקמת העור שבה מחלימה ומותירה צלקות מזעריות ובלתי נראות לעין.

יחד עם זאת, ישנם אנשים שסובלים מקולואיד, שהיא תופעה של הצטלקות יתר ובמקרים הללו עלולות להיווצר צלקות לא אסטטיות וגדולות, גדולות אפילו מעבר לאזור הכוויה. שיעור הימצאות התופעה מבין 100 מטופלים, הינה בין 5 ל – 10 מקרים והתופעה מוכרת בין העוסקים בתחום.

בחלקם הגדול של המכונים, אפילו לא מוסרים למטופלים שום מידע אודות הסכנת להצטלקות כתוצאה מהטיפול. אחד מהחוקים המושתתים בתחום הבריאות הוא שלפני כל טיפול רפואי, או פארא רפואי, צריך המטפל לקבל את הסכמתו מדעת של המטופל.
דרישת החוק של "הסכמה מדעת" למטופלים טרם ההליך הרפואי קובעת שהרופא חייב להציג את הסיכונים והסיבוכים הכרוכים בהליך הטיפול ובכלל זה היווצרות צלקות חמורות.

בטיפולי הסרת שיער בלייזר לא מדובר בהליכים רפואיים שמטרתם היא הצלת חיים, אלא טיפולי אסתטיקה. אם יגרמו למטופלים נזקים כתוצאה מטיפולי הסרת שיער ואיש לא הזהיר אותם טרם הטיפול מהסיכונים העלולים להיגרם עקב הטיפול, יש בידי הניזוקים עילה לתביעת רשלנות רפואית שעשויה לזכות אותם בפיצוי כספי.

יתרה מזו, חומרת הרשלנות תהיה גדולה יותר, כאשר בחלק מהמקרים פונים המטופלים אל מכון הלייזר, רק לאחר קרות המקרה, עם היווצרות הצלקות ואז במקום להפנותם לבדיקה אצל רופא, הנהלת המכון דוחה אותם בטוענה שמדובר בכוויות שיחלימו עם הזמן. במקרים אלו המטופלים ממשיכים את הטיפולים שגורמים לנזק גדול יותר.

עיסוק בתביעות רשלנות רפואית דורש מיומנות הנצברת בידע וניסיון רב בתחום ולצורך כך העורך דין המייצג צריך להיות טוב יותר מול צבא עורכי הדין המייצגים את הנתבעים – המכונים הגדולים. לכן במקרה שנפגעתם, לא מומלץ לפנות לקבלת יעוץ מהמכון שבו עשיתם את הטיפולים, אלא יש להתייעץ בהקדם האפשרי עם עורך דין פרטי.

מטופלים רבים שנפגעו מרשלנות בהסרת שיער, שולחים מכתבי תלונות אל הנהלת המכון ובמכתבים הם מפרטים את הנזק שנגרם להם. המכונים משתמשים במכתבים אלו על מנת לנגח את התובעים הדורשים פיצוי.


 

" דניש קוסמטיקס -  להיות חלקים במיוחד "
 

כל הזכויות שמורות © דניש קוסמטיקס
 

 


+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
לייבסיטי - בניית אתרים