דניש קוסמטיקס  
 

דף הבית >> הסרת שיער באוזניים >> הסרת שיער באוזניים – אוזניים יפות, אך שעירות
 

 

הוי להן לאוזניים עם המחושים, המזכירות לנו את משפחת החרקים. מה פתאום העזו לצוץ להן, ללא כל התראה מוקדמת ולא זו בלבד, לא רק שהן לא עדינות, הן שערות עבות, עקשניות, כהות וגדלות במהירות הבזק, כאילו רוצות להכריז " הננו כאן" כמרמזות על גילנו.
הגיל, כן !!! השערות באוזניים מופיעות עם הגיל. איזה גיל? זה מאוד לא ברור, אבל בדרך כלל צמיחת השיער באוזניים היא גנטית ומתחילה לאחר שנות השלושים .
מרגע הופעת השיער באוזניים, לא עובר זמן רב עד שהן מתחילות להלבין. תהליך ההלבנה ממושך, עד להגעת מצב שהשיער ניראה לבן ואז כבר מאוחר מדי לבצע את הסרת שיער באוזניים. בתהליך ההלבנה, הפיגמנט (הצבע) הלבן קיים בשיער, אולם הוא אינו מספיק דומיננטי (שולט) ולכן הוא לא ניראה לעין, אבל הוא שם. הפיגמנט הלבן בהסרת שיער לצמיתות, מהווה מכשול, היות והוא מחזיר את קרן אינפרא אדום, כלומר, הצבע הלבן אינו מסוגל לספוג את אנרגיית האור. באותה המידה כמו שרכב בצבע לבן עדיף על פני רכב בצבע שחור שמתחמם בשמש המכילה קרני אינפרא אדום.
 
כשאני נשאלת על ידי הלקוחות האם פעולת הסרת השיער באוזניים מסוכנת? אני עונה להם שהסרת שיער באוזניים אינה מסוכנת כלל, אלא אם מפעילים עוצמת חום כה גבוהה שתשרוף את כל האוזן לגמרי ול מכשיר הסרת שיער שלי אין יכולות כאלה ובכלל, לא מסוכן לבצע הסרת שיער באוזניים יותר מאיבר אחר שאנו עושים, אלא להיפך. לידיעה כללית, כשאנו נמצאים בשמש, אנו חשופים לקרן אינפרא אדום שיכולתה היא פליטת חום בלבד והסרת שיער באוזניים מבוצעת עם אותה הקרן, אבל בעוצמה חזקה יותר ממה שקולטים מהשמש, אולם עוצמה זו אינה יכולה לעולל כל רע למערכת השמיעה מכיוון ש הסרת שיער באוזניים מבוצעת על חלקה החיצוני של האוזן. כדי שתהיו רגועים, אני מביאה לכם קוראים נכבדים שיעור במבנה האוזן וזאת על מנת לתת לכם מידע מקיף יותר להבנת הנושא.
 
האוזן בנויה משלושה חלקים:
1.    האוזן החיצונית:
מורכבת מאפרכסת ומתעלת השמע.
האפרכסת, דמוית משפך, מרכזת את הצלילים ומעבירה אותם לאוזן התיכונה ולאוזן הפנימית. האפרכסת עשויה מסחוס הגדל לכל אורך החיים ולכן לאנשים מבוגרים ישנה אפרכסת גדולה המאפשרת להם ניקוז גבוה יותר של צלילים ונועד לכסות על ליקוי השמיעה הנוצר לעת זיקנה. בחלקה הפנימי של האפרכסת מתחילה תעלת השמע והיא מסתיימת בעור התוף, שהוא קרום המהווה מחיצה בין האוויר שבחוץ לפנים הגוף ולו תפקיד חשוב בתהליך השמע.
בשליש החיצוני של תעלת השמע מופרשת שעווה (צרומן - Cerumen) על ידי בלוטות. תפקיד הצרומן ללכוד אבק, פיח, פטריות וחיידקים ולמנוע בכך מלזהם את האיבר.
2.    האוזן התיכונה (האמצעית):
מורכבת מעור התוף, עצמות השמע וחצוצרת השמע (אוסטכיוס – Eestachian tube ).
עור התוף משמש כממברנה שגלי הקול גורמים לה רטט שתנודותיו מועברות לעצמות השמע: עצם הפטיש, עצם הסדן, עצם הארכובה.
תנודות עור התוף מנידות את עצם הפטיש שמכה על עצם הסדן שמניע את עצם הארכובה שהיא העצם הקטנה ביותר בגוף האדם. תנודות הארכובה נוקשות בקרום חלקו החיצוני של שבלול הנמצא באוזן הפנימית.
לפני השבלול נמצאת תעלת ניקוז הנקראת חצוצרת השמע (אוסטכיוס). לתעלה זו ישנם שני תפקידים, האחד הוא לנקז לבית בליעה, המכונה לוע, נוזלים שהצטברו. תפקיד שני הוא לאזן ולהשוות לחצים בין שני צידי עור התוף. עור התוף שמהווה ממברנה הוא גמיש ותנועתו גמישה בהתאמה ללחצים הסובבים אותו, אך יש לו יכולת גמישות גבולית והוא עלול להיקרע. מצבו היעיל ביותר של עור התוף הוא כשהוא ישר וכאשר הוא נמתח החוצה, או פנימה יותר מדי, הוא אינו מפעיל את עצם הפטיש ולכן רמת השמיעה יורדת.
3.    האוזן הפנימית:
האוזן הפנימית נמצאת בתוך עצם טמפורלית ובה נמצאים השבלול ומערכת שיווי המשקל (מערכת שיווי המשקל היא מערכת נפרדת ועליה לא אתן את הדעת ועל כך תצטרכו למחול לי).
השבלול הינו עצם חלולה מגולגלת בצורת שבלול, המחובר על ידי קרום בקצהו לארכובה שבאוזן התיכונה. תחילת עצם השבלול החלול, המחוברת לארכובה, עבה יותר לצורך קליטת תדרים גבוהים וסופה של עצם השבלול החלול דק יותר לצורך קליטת תדרים נמוכים.
השבלול הינו איבר קורטי שלאיבר מסוג שכזה יש יכולות להפוך צלילים לאותות חשמליים.
בתוך עצם השבלול ישנו נוזל המופרד לכל אורכו במחיצה שעליה יש חיישני שמיעה (רצפטורי שמיעה) הבנויים מסיסים (שערות דקות מאוד). כאשר קצות הסיסים מתנועעים בנוזל, הם יוצרים גלים בנוזל וגלים אלו מועברים לעבר איבר השמע שמכיל עצבי שמיעה ובו חומר מוליך חשמל (מיאלין) שמועבר למרכז השמיעה הנמצא באונה הטמפורלית שבמוח, שם האותות מתורגמים לצלילים אותם אנו שומעים.
 
שלכם דניאלה הט, בעלת דניש קוסמטיקס.

 
" דניש קוסמטיקס -  להיות חלקים במיוחד "

כל הזכויות שמורות © דניש קוסמטיקס
 
 
 
 

 


+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
לייבסיטי - בניית אתרים