דניש קוסמטיקס  
 

דף הבית >> הסרת שיער ברקטום
הסרת שיער ברקטום          
 
הסרת שיער ברקטום צוברת תאוצה בקרב הנשים והגברים כאחד. בעבר אזור זה לא היה מקובל כאזור לטיפולי הסרת שיער בגלל הרגישות האינטימית שלו ובגלל שאיבר זה משמש להורקת פסולת מהגוף.
למעשה הרקטום הוא איבר פנימי, אך הכוונה בטיפולי הסרת שיער היא לפי הטבעת.
 
המילה רקטום rectum היא בשפה הלטינית ופירושה: ישר, בעברית הרקטום נקרא: "חלחולת". הרקטום הוא החלק הסופי של המעי הגס במשפחת היונקים. הרקטום הוא צינור באורך כ 17 סנטימטרים ומחובר לפי הטבעת anus על ידי צינור דק יותר שנקרא "התעלה האנאלית". התעלה האנאלית היא האיבר הסופי של מערכת העיכול.
תפקיד הרקטום הוא לאגור את הפסולת הנוצרת במעי הגס. הפסולת מוחזקת בצינור הרקטום על ידי שני סוגרים, האחד פנימי, שהוא שריר לא רצוני. שריר זה הוא שריר פריסטלטי ואי אפשר לשלוט בו ותפקידו ללחוץ את הפסולת החוצה ולכן הוא נקרא: "סוגר חיצוני" והשני הוא חיצוני שהוא שריר רצוני ושכן אפשר לשלוט בו, שתפקידו למנוע מהפסולת לצאת החוצה והוא מופעל כשאנו מתאפקים והוא נקרא: "סוגר פנימי".
כשהפסולת מגיע לקיבולת מלאה, היא גורמת ללחץ בדפנות צינור הרקטום, המפעילים קולטנים עצביים להעביר מסר למוח לגרום לשרירי הסוגר החיצוני ללחוץ החוצה את הפסולת שיוצאת כצואה. במידה שאנו מתאפקים, אנו מפעילים את הסוגר הפנימי הנמצא בפי הטבעת, ללחוץ פנימה את הצואה.
 
מכיוון שהדופן הפנימית של הרקטום נמצאת אצל הנשים מאחורי הנרתיק ואצל הגברים מאחורי בלוטת הערמונית, גירוי של קצות העצבים שבאזור הרקטום מסוגלים לעורר מינית בעת משגל.
 
בחלקו החיצוני של פי הטבעת מצויות שערות על מנת להגן על הגוף מהתרבות של חיידקים לא רצויים. למבנה השערה ולחומר ממנו היא עשויה ישנם יכולות של ספיגת נוזלים השומרים על החומציות הנמוכה המונעת מחיידקים זרים להתיישב באזור ולהתרבות, אולם עם התפתחות ההיגיינה ושמירה על ניקיון הגוף, שלא היתה בעבר הרחוק כפי שהיא כיום, אפשר להרחיק את השיער באזור זה על ידי הסרת שיער בפי הטבעת.
 
ההכנה לקראת הטיפולים:
 
שלושה ימים לפני הטיפול צריך להקפיד להתגלח ויש להיזהר שלא להיפצע מסכין הגילוח. אסור בתכלית האיסור לבצע הסרת שיער בכל אזור בגוף על עור שרקמתו פתוחה. לפני הגילוח צריך להסתבן פעם ראשונה ולשטוף את הסבון שנושא עמו את הפרשות וריחות הגוף במים זורמים ולאחר מכן לסבן שנית וכאשר האזור נקי ומצופה בסבון הגורם להחלקה ולהקלה בגילוח, יש לגלחו. סבון ג'ל תינוקות (לא תחליב) מתאים ומומלץ במיוחד לאנשים רגישים. אנשים שמפתחים פצעונים לאחר הגילוח מומלץ לבצע את הגילוח לפני השינה ולאחר הגילוח יש להימנע מללבוש תחתונים. תחתונים בדרך כלל גורמים לגירוי ובנוסף מונעים אוורור. לאחר הגילוח צריך ללבוש בגד רחב, כמו שרוואל, או בוקסר. ביום הגילוח יש להימנע מלקיים יחסי מין, הגורמים להפרשות הגוף לחדור דרך נקבוביות השיער שעוד לא נאטמו מהגילוח.
חובה להגיע לטיפולי הסרת שיער בפי הטבעת ממש לאחר המקלחת !!!. חשוב מאוד להתקלח במים זורמים ולסבן את האזור היטב. מגבוני טישיו אינם מסירים מספיק טוב את שאריות הצואה, (אם יש) וכן הם אינם מסירים גם את ריח ההפרשות. אם לא מתרחצים לפני הטיפול, הדבר מורגש בחדר הטיפולים על ידי הריח המתפזר כתוצאה מהמאוורר השואב את האוויר לצורך קירור הראש של המכשיר.
טיפולי הסרת שיער בישבן מתבצעים כשהמטופל נמצא בשכיבה על הבטן ונמשך בין 20 דקות ל 30 דקות, תלוי בשטח הישבן וטיפולי הסרת שיער בפי הטבעת, או הסרת שיער ברקטום מתבצעים כאשר המטופל עומד על ארבע, כבתנוחת חתול ובפיסוק קל ומשך הטיפול הוא 5 דקות לכל היותר.
הפעם הראשונה בלבד יכולה לגרום לאי נעימות למטופל, אחר כך מתרגלים.
אל תשכחו, אתם לא הראשונים.
 
 
 
" דניש קוסמטיקס - להיות חלקים במיוחד "
 
 
 
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
לייבסיטי - בניית אתרים