דניש קוסמטיקס  
 

דף הבית >> כתבות וסיפורים >> מחלת אלופסיה אראטה גורמת ל הסרת שיער
 

 

אמא אחת מספרת: "עד לפני מספר שנים הייתה לי ילדה מלאת שמחת חיים, חייכנית ועם ביטחון עצמי, אולם היום היא ילדה כבויה, עצובה ומסוגרת. אף ילד אינו רוצה לשחק איתה, היא מועלבת ומולעגת, וממציאים לה שמות גנאי. לילדתי הקטנה יש פאה והיא עם עיניים כבויות. כשאני מסתכלת עליה, הלב שלי נקרע. הילדה שלי אומרת שהיא מתקנאה בילדים חולי סרטן, כי עליהם לא צוחקים, אלא להפך, כל הילדים מעוניינים לעזור להם ולהיות החברים שלהם וששים לגעת בקרחת שלהם. הילדה שלי חולת אלופסיה אראטה ומחלה זו גורמת להתקרחות פתאומית של קרחות על הקרקפת. הקרחות מתרחבות בצורת עיגולים והילדה שלי איבדה כבר כ 25% מנפח שערה".
 
אלופסיה אראטה היא מחלה אוטואימונית שבה הגוף תוקף את עצמו. המחלה גורמת לאובדן פתאומי של שיער הקרקפת המופיע בעיגולים ולכן המחלה נקראת גם "קרחת סגלגלה".
המחלה מתפרצת בעיגול קטן ובהמשך מתרחבת לאזורים אחרים וככל שהמחלה פורצת בגילאים מוקדמים יותר, היא אקוטית יותר.
סיבת התפרצות המחלה אינה ידועה וקורה שהשיער בקרחת מסויימת שב לגדול, אבל במקביל מתפתחת קרחת אחרת באזור אחר.
 
האימא ממשיכה לספר: "מה לא עשינו, בעלי ואני, היינו אצל כל המומחים לבעיה ולא עזר כלום. מרוב שהתמקדנו בבעיה, לא הבחנו שהבת שלנו סובלת, לא רק מהמחלה, אלא גם מבעיה נפשית רגשית. זאת נודע לנו רק לאחר שאחת האימהות שבשכבה של בתנו האירה את עיננו המסומאות,  היא אמרה לנו שראתה את הילדים מתנכרים ומציקים לביתי ואני שהחזקתי מעצמי כאימא מוערכת ורגישה, לא גיליתי שהבת שלי סובלת, כי הייתי שקועה למציאת פתרון לבעייתה.
תוספת השיער לא שיפרה את מצבה הנפשי של הבת שלי והעצב העמוק ניגר מעיניה הקודרות".
 
"יום אחד ביתי נלוותה אלי כשערכתי קניות בסופר וכשהיינו עסוקות בבחירת איזה מוצר מסויים לקנות, נפלה לביתי הפאה. את העיניים שלה המבוהלות לא אשכח כל ימיי, הן ריצדו ימינה ושמאלה לבדוק אם מישהו ראה ואז הבחנתי במבט של אישה מלאת גוף מסתכלת על הקרחת של ביתי. החזרתי לה מבט זועף, שרק גרם לה לחייך ולהתקרב אלינו. היא מלמלה משהו שלא הבנתי ואחר כך אמרה משהו בקשר למשקה ששותים במחוזות קווקז שברוסיה.
לא הבנתי כלום ואז היא הסבירה לי שהיא מכירה את התופעה שיש לבת שלי. היא אמרה לי שבקווקז יש משקה שמכינים אותו מחלב ושותים אותו כל יום ולאחר תקופה מסויימת הוא מתחיל להשפיע על צמיחת השיער. מאחר וידעתי שאין תרופה לבעיה, הייתי מוכנה לנסות כל דבר.
היא נתנה לי כתובת וטלפון ואמרה שהיא מזמינה אותי לראות איך מכינים את המשקה.
לאישה מלאך הזה קוראים ג'וג'י.
כבר באותו היום הרמתי אליה טלפון ושאלתי אותה מתי אני יכולה לבוא. היא מסרה לי שבשעה הקרובה, זה הזמן הקבוע שלה שהיא מכינה את המשקה והזמינה אותי להצטרף להכנה.
כל כך התרגשתי ונאותי לפגישה. לאחר חצי שעה מצאתי את עצמי בשכונה ישנה שלא היתה כל כך מטופחת, אבל לא עניין אותי דבר, אלא רק למצוא פתרון למחלה של הבת שלי.
 
לא היה אינטרקום ולא היתה מעלית. על הקירות המתקלפים היו ציורים ושריטות, חלק מהמדרגות היו שבורות וסדוקות. עליתי את חמשת המדרגות לקומה הראשונה וצלצלתי בפעמון. שמעתי אותה צועדת לדלת ואחר כך את סיבוב המפתח. ג'וג'י נגלתה אלי עם חיוך רחב ופתחה לי את הדלת כסימן להיכנס. היא ישר הובילה אותי למטבח שהיה חדר קטן וארוך שבקצהו היה חלון פתוח. שבי, היא אמרה לי ושאלה אם אני רוצה תה. אמרתי לה, כן, תודה והיא כבר הניחה את הקומקום השורק על האש. קומקום כמו שהיה לסבתא שלי. תראי, היא אמרה לי והצביעה על צנצנת זכוכית, מכוסה נייר לבן שהייתה על השיש. את רואה את זה? זאת התרופה למחלה של הבת שלך!
כשהקומקום השמיע שריקה, היא כבתה את הגאז ומילאה את שתי הכוסות שהיו על השיש ותוך כדי שאלה אותי, כמה סוכר? השבתי, כפית שטוחה בבקשה.
בואי, אמרה לי, נכין לך את התרופה.
אני קמתי מהוססת. היא הסירה את הנייר מהצנצנת והגישה לי אותה. תריחי, אמרה. שאפתי אוויר מהאף והרחתי ריח חמיצות של חלב. זה חיידק פרוביוטי, היא אמרה לי והוסיפה, הוא יהרוג את החיידק שגרם לבת שלך לדלקת. לבת שלך יש כנראה איזה וירוס שגרם לה לדלקת כרונית וכאשר הבת שלך, איך קוראים לה? מאיה, עניתי. כשמאיה תשתה את התרופה כמה חודשים, יתחיל לצמוח לה השיער.
איך קוראים לתרופה? שאלתי והיא אמרה לי "קפיר"
ג'וג'י אמרה לי שבקווקז שותים הרבה אלכוהול כדי להתחמם והאלכוהול גורם לדלקות בכבד, לכן הם נוהגים כבדרך קבע לשתות את הקפיר על מנת לנקות את הרעלים מהגוף.
ג'וג'י הסבירה לי והדריכה אותי ואחר כך נתנה לי צנצנת עם קפיר. הודיתי לה וכשיצאתי נתתי לה חיבוק חם.
בדרך בכיתי והתפללתי לאלוהים שהתרופה תעזור.
 
כשמאיה חזרה מבית הספר, סיפרתי לה על התרופה ואמרתי לה שאולי היא תעזור לה להצמיח שיער על הראש. אולי כן ואולי לא אמרתי, והוספתי שזה לוקח כמה חודשים.
 
עברה שנה וחצי מאז. בחודשים הראשונים היו לא מעט ריבים על שצריך לשתות את הקפיר, בגלל שלמאיה הוא לא היה טעים. ג'וג'י נחלצה לעזרתי ואמרה לי שאפשר להמתיק את הקפיר עם ריבה, דבר שהפסיק את המריבות ביני ובין מאיה.
 
כשהתחיל לצמוח לה השיער, הסרנו את הפאה והחלפנו אותה לכובע קסקט מודרני ומאיה כאילו נולדה מחדש.
הילדה שלי חזרה לחיות ולחייך ואני חזרתי לישון ללא כדורי שינה".
למאיה שלי אין יותר הסרת שיער !!!
 
 
" דניש קוסמטיקס - להיות חלקים במיוחד "
 
כל הזכויות שמורות © דניש קוסמטיקס
 
 
 

 


+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
לייבסיטי - בניית אתרים