דניש קוסמטיקס  
 

דף הבית >> כתבות וסיפורים >> האם הפיגמנטציה היא לכל החיים
 

 

תופעה של כתמי פיגמנטציה על עור הפנים נפוצה במדינות שמספר חודשי הקיץ גדולים מהרגיל. בדרך כלל הדבר נגרם בגלל חשיפה ממושכת ומצטברת של שנים, אולם הדבר נובע גם בגלל פעילות הורמונאלית המשפיעה על פעילות היתר של יצירת פיגמנט המלנין שנוצר בתאי המלנוציטים, בדומה לפיגמנטציה שמופיעה אצל נשים בהריון, או אצל נשים הנוטלות גלולות למניעת הריון.
 
למרות שרוב הרופאים מסכימים פה אחד, שקשה מאוד להסיר לחלוטין את כל כתמי הפיגמנטציה, קיימים דרכים להבהרת הכתמים. ישנן כמה אפשרויות ואנו נעסוק ונדון בהן, מהדרך הקלה אל הדרך הקשה.
 
האפשרות הקלה היא, על ידי שימוש ממושך במריחת קרמים קוסמטיים בריכוז של עד 3% חומרים פעילים, או על ידי משחות רפואיות שריכוזם גבוה יותר מ 3% חומרים פעילים, שאותם מורחים רק בשעות שאין שמש, בגלל היותם פוטוטוקסיניים והתוצאה שתתקבל תהיה הבהרת הכתמים ולא הסרתם.
 
האפשרות השנייה היא להסיר את הכתמים על ידי פילינגים כימיים (חומצות שמעכלות חלבון), או אינזימתיים נוזליים, או על ידי כוויות / צריבות של חנקן נוזלי שהן בדרגות חזקות יותר מהאפשרות הראשונה.
 
והאפשרות השלישית היא, טיפול חודרני פולשני עמוק יותר, לתוך רקמת העור העליונה, על ידי פילינג עמוק המתבצע על ידי המסת עור, או שימוש במכשירים הדומים לטיפולי הסרת שיער בלייזר.
 
את הטיפולים מומלץ לבצע רק בתקופת החורף, בגלל שחשיפה לשמש רק תחמיר את הפיגמנטציה ועלולה לגרום לסרטן העור. חשוב לדעת שטיפולים להסרת הפיגמנטציה גורמים גם להרס התאים המגנים מקרינה והם המקדם הגנה הטוב ביותר עלי אדמות, כך שלאחר הטיפול, החשיפה אסורה בהחלט, עד עין קץ.
שלב קודם לטיפול, מבצעים אבחון רפואי אצל רופא כירורג עור מומחה ומנוסה, על מנת לוודא שאין קיימים על העור נגעים סרטניים.
 
רובן של חברות הקוסמטיקה, בארץ ובחו"ל, מייצרות סדרות של תכשירים ביתיים להבהרת העור.
התקן הבינלאומי מאפשר שימוש בחומרים פעילים עד שלושה אחוזים ומחירם של קרמים אלו, הוא סביר בהחלט ונותן בטיחות מנזקים.
חסרונם של קרמים אלו הוא שתהליך ההבהרה והפילינג הוא מאוד איטי וממושך – זהו התהליך המומלץ ביותר ואינו גורם לטראומה של העור.
ישנם קרמים המכילים חומצה קוג'ית והידרוקינון הניתנים על ידי מרשם רופא בלבד.
תכשירים קוסמטים שאינם מצריכים מרשם רופא, מכילים בעיקר תמציות צמחיות וחומצה קוג'ית בריכוז נמוך יותר.
 
ניתן להכין בבית חומרים טבעיים עם:
 
1.    חלב מהחי, שמכיל חומצה לקטית שממיסה את העור ואנזים לקטולן שהוא חומר קרטאוליטי המפרק את תאי הקרטין שבונים את העור.
2.    מיץ לימון טרי המכיל חומצה ציטרית שמעכל את חלבוני העור.
3.    יוגורט, גבינה לבנה.
4.    פילינג אינזימתי:
זהו פילינג המבוסס מחומרים פרוטאוליטיים – כידוע השערה עשויה גם מפרוטאין שהוא סוג של חלבון המיוצר ע"י הקרטינוציטים שהם התאים הבונים לנו את העור.
הפרוטאוליטיים הם אנזימים המפרקים חלבון.
ישנם אנזימים מהצומח:
מהמלפפון – ארפסין.
מהאננס – ברומלאין.
מהתאנה – פיצ'ין.
מהפפאיה – פפאין.
 
לפני הטיפול צריך לסבן היטב את הפנים עם סבון ג'ל תינוקות, להשהות אותו על העור כשתי דקות ותוך כדי לעסות בכריות האצבעות. אחר כך לשטוף במים פושרים. המים הפושרים שמכילים חמצן בריכוז גבוה יותר מאשר באוויר, מרחיבים את נקבוביות העור ונספגים בשכבת העור העליונה ובמריחת האנזימים והחומצות נוצר תהליך ריאקציה חזק יותר.
 
" דניש קוסמטיקס - להיות חלקים במיוחד "
 
 
 

 


+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
לייבסיטי - בניית אתרים